Smlouva o poskytování sociální služby „domov se zvláštním režimem“
ALZHEIMER HOME z.ú.
se sídlem Urešova 1757, 148 00 Praha 4
IČO: 03593207
Zastoupená: <<Uživatel>>, na základě plné moci
(dále jen „poskytovatel“)
a
pan / í: <<Klient>>
datum narození: <<Datum narození>>
trvalé bydliště: <<Adresa trvalého bydliště>>
(dále jen „uživatel“)
Zastoupený / á na základě <<Rozhodnutí soudu zástupce>>
panem / í: <<Zástupce>>
trvalé bydliště: <<Adresa zástupce>>
Výše uvedené smluvní strany uzavírají na základě ustanovení § 91 a násl. a § 50 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a vyhlášky č. 505/2006 Sb., v platném znění (dále „zákon“)
tuto
smlouvu o poskytování sociální služby „domov se zvláštním režimem“
(dále jen „smlouva“ nebo „tato smlouva“).
I.
Rozsah poskytované sociální služby
- Sociální služba Domov se zvláštním režimem ALZHEIMER HOME z.ú. je poskytována na adrese ALZHEIMER HOME Zátiší, Urešova 1757, 148 00 Praha 414, v nepřetržitém provozu – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Úkony péče
Poskytovatel se zavazuje poskytovat Uživateli tyto základní činnosti dle ustanovení § 50 odst. 2, písm. a) až h) zákona:
poskytnutí ubytování | ANO |
poskytnutí stravy | ANO |
pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu | ANO |
pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu | ANO |
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím | ANO |
sociálně terapeutické činnosti | ANO |
aktivizační činnosti | ANO |
pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarání osobních záležitostí | ANO |
- Rozsah a způsob poskytování těchto činností je mezi uživatelem a poskytovatelem dojednáván individuálně (s ohledem na schopnosti uživatele).
- Rozsah, specifikace, garance a průběh poskytování sociální služby byly s uživatelem předběžně sjednány při úvodním jednání, o kterém byl pořízen záznam.
- Ve spolupráci s uživatelem je po uzavření smlouvy o poskytování sociální sužby vypracován Individuální plán průběhu poskytování sociální služby. Tento plán je pravidelně vyhodnocován a lze jej v průběhu poskytování služby na základě aktuálních potřeb a schopností uživatele měnit.
- Ubytování
- Uživateli se poskytuje ubytování v jednolůžkovém / dvoulůžkovém / třílůžkovém / čtyřlůžkovém pokoji.
- Uživatel byl seznámen s Domácím řádem, který je dále v aktuálním znění uživateli volně k dispozici.
- Základní vybavení pokoje je elektricky polohovatelné lůžko, noční stolek, šatní skříň a / nebo komoda.
- Mimo pokoj může uživatel v souladu s Domácím řádem užívat obvyklým způsobem společné prostory.
- Ubytování je poskytováno včetně těchto služeb: topení, teplá a studená voda, elektrický proud, úklid, praní, drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení a žehlení. Neposkytnutí těchto služeb po přechodnou dobu, způsobené havárií nebo vinou dodavatelů těchto služeb, není porušením této smlouvy.
- Uživatel je povinen udržovat prostory vyhrazené k ubytování v pořádku a čistotě a užívat je řádně v souladu s Domácím řádem, s nímž byl uživatel před podpisem této smlouvy seznámen.
- V případě svévolného zničení nebo poškození majetku je uživatel povinen uhradit poskytovateli vzniklou škodu v plné výši.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu pokoje Uživatele v nezbytně nutných situacích, a to zejména s ohledem na zdravotní stav Uživatele nebo jeho adaptabilitu ve vztahu k ostatním klientům Poskytovatele.
- Stravování
- Poskytovatel se zavazuje poskytovat uživateli celodenní stravu v rozsahu pěti jídel denně (snídani, dopolední svačinu, oběd, odpolední svačinu, večeři) dle stanovené diety uživatele. Uživatelům s diabetickou dietou bude poskytnuta nad rozsah uvedený v předchozí větě též druhá večeře.
- Stravování probíhá podle předem zveřejněného jídelního lístku.
- Uživatel je povinen oznámit, že bude uživatel mimo zařízení, a to minimálně 1 den dopředu do 12:00 hodin.
II.
Způsob a výše úhrady za sociální služby
- Úhrada za ubytování činí 250 Kč za den. Úhrada za stravu činí 205 Kč za den. Výše úhrady vyplývá z ustanovení vyhlášky č. 505/2006 Sb. Úhrada za poskytovanou sociální službu za
1 kalendářní měsíc činí 842 Kč. Základní částka za ubytování a stravu je stanovena denní sazbou, kterou klient hradí jako násobek denní částky a koeficientu 30,42. Úhrada je splatná vždy nejpozději do 5. dne kalendářního měsíce, ve kterém mají být služby poskytovány, a to bezhotovostním převodem nebo vkladem na účet poskytovatele číslo 217716843/0300. Jako variabilní symbol platby bude uvedeno číslo této smlouvy <<Číslo smlouvy>>. V případě změny výše uvedeného právního předpisu je poskytovatel oprávněn formou písemného oznámení uživateli jednostranně změnit výši úhrady specifikovanou v tomto odstavci, přičemž písemné oznámení je poskytovatel povinen uživateli doručit nejpozději 30 dní před datem takové změny. - Uživatel je povinen zaplatit za poskytovanou péči za kalendářní měsíc částku ve výši přiznaného příspěvku na péči podle zákona. Příspěvek na péči náleží poskytovateli ode dne zahájení poskytování služby, a to i zpětně, pokud bude příspěvek na péči přiznán dodatečně.
- Výši příspěvku na péči je uživatel povinen doložit poskytovateli při nástupu do ALZHEIMER HOME z.ú. a dále pak při každé změně výše příspěvku na péči. Oznámení o přiznání příspěvku na péči, nebo při změně výše již přiznaného příspěvku na péči, musí poskytovatel obdržet nejpozději do 8 pracovních dnů od data, kdy byla změna ve výši vypláceného příspěvku na péči uživateli přiznána. Zamlčí-li uživatel, že mu byl příspěvek na péči, který je uživatel povinen dle zákona poskytovateli zaplatit, přiznán nebo zvýšen, je povinen doplatit úhradu za poskytovanou péči zpětně k datu změny.
- Pokud uživatel nečerpá v kalendářním měsíci péči, za kterou provedl poskytovateli úhradu (v případě celodenní nepřítomnosti uživatele v ALZHEIMER HOME z.ú. od 00:00 – 24:00 hod.), vzniká uživateli nárok na vyplacení přeplatku, který je poskytovatel povinen vyúčtovat a vyplatit, a to na depozitní účet ve prospěch depozitního vkladu uživatele, a to nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém přeplatek vznikl. Jako variabilní symbol platby bude uvedeno číslo této smlouvy. Uživateli nevzniká nárok na vyplacení příspěvku na péči v případě, že byl hospitalizován.
- Pokud uživatel pobývá mimo zařízení v době trvání smlouvy a smlouvu neukončí (v případě celodenní nepřítomnosti uživatele v ALZHEIMER HOME z.ú. od 00:00 – 24:00 hod.), je povinen hradit úhradu za ubytování ve výši 250 Kč denně, a provozní náklady související
s přípravou stravy ve výši 65,- Kč denně. Pokud uživateli vznikne nárok na vyplacení přeplatku, je poskytovatel povinen tento vyúčtovat a vyplatit, a to na depozitní účet uživatele, je-li tento zřízen, a to nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém přeplatek vznikl. Jako variabilní symbol platby bude uvedeno číslo této smlouvy. Nemá-li uživatel zřízen depozitní účet, pak je ve stejné lhůtě poskytovatel povinen přeplatek vrátit uživateli jiným způsobem (bankovním převodem, hotovostní platbou). - Poskytovatel je povinen vyúčtovat uživateli úhrady za služby za každý kalendářní měsíc, a to nejpozději do posledního dne měsíce následujícího. Vyúčtování bude uloženo v osobní dokumentaci uživatele. Ve stejné lhůtě je poskytovatel povinen také vyplatit případný přeplatek uživatele, a to převodem na depozitní účet ve prospěch depozitního vkladu uživatele. Jako variabilní symbol platby bude uvedeno číslo této smlouvy.
- Poskytovatel je povinen předložit uživateli (nebo osobě oprávněné za něj jednat) písemné vyúčtování služeb nejméně 1x za kalendářní rok, nebo nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, kdy o to uživatel (nebo osoba oprávněná za něj jednat) požádá, nebo do posledního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém došlo k ukončení pobytu uživatele v ALZHEIMER HOME z.ú.
III.
Ujednání o dodržování vnitřních pravidel
- Uživatel prohlašuje, že před přijetím do péče s ním bylo jednáno jako se zájemcem o službu a že mu veškeré náležitosti související s využíváním sociální služby a pobytu byly srozumitelně a dostatečně vysvětleny. Uživatel prohlašuje, že obdržel návrh Smlouvy a seznámil se s domácím řádem. Uživatel prohlašuje, že byl seznámen s chodem zařízení, s ubytováním a že rozsah a průběh služby s ním byl projednáván s ohledem na jeho osobní cíl, v závislosti na jeho možnostech a přáních s ohledem na jeho zdravotní stav.
- Uživatel prohlašuje, že byl seznámen s Domácím řádem, v němž je dále specifikováno poskytování služby podle této smlouvy, a že mu plně porozuměl. Uživatel je povinen Domácí řád dodržovat a zavazuje se tak činit.
IV.
Výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- Tato smlouva zaniká:
- Písemnou dohodou smluvních stran.
- Výpovědí uživatele z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu.
- Výpovědí poskytovatele z těchto důvodů:
- Uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy, přičemž za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména zamlčení přiznání příspěvku na péči nebo změn v jeho výši a prodlení s placením úhrady delší než 30 dnů,
- uživatel před přijetím do ALZHEIMER HOME z.ú. zamlčel nebo uvedl nepravdivé skutečnosti, pro které by jinak nemohl být přijat,
- uživatel přestal splňovat kritéria cílové skupiny ALZHEIMER HOME z.ú.
- Výpověď musí být písemná, výpovědní doba činí 30 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně. Výpověď se považuje za doručenou uživateli též v případě, byla-li doručena osobě oprávněné za něj jednat.
- V případě zániku této smlouvy je uživatel povinen vyklidit pokoj, ve kterém byl ubytován a vrátit ho včetně vybavení ve stavu odpovídajícímu převzetí, s přihlédnutím na běžné opotřebení, a to nejpozději ke dni zániku této smlouvy.
V.
Závěrečná ustanovení
- Tato smlouva nabývá platnosti okamžikem podpisu oběma smluvními stranami.
- Smlouva mezi uživatelem a poskytovatelem se uzavírá na dobu neurčitou.
- Tato smlouva je vyhotovena ve dvou exemplářích s platností originálu. Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení.
- Obsah této smlouvy může být měněn pouze po dohodě obou smluvních stran formou písemného dodatku.
- Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena po vzájemné dohodě, dle jejich svobodné vůle, smlouvu si přečetly, plně jí rozumí a s obsahem souhlasí.
- Uživatel prohlašuje, že byl srozumitelným způsobem seznámen se způsobem poskytování služby v ALZHEIMER HOME z.ú.
V Praze, dne <<Datum>>
………………………………………………………………………………..
<<Klient>>
……………………………………………………………………………………..
ALZHEIMER HOME z.ú.
<<Uživatel>>, ředitelka zařízení, na základě plné moci
………………………………………………………………………………..
<<Klient>>